Mi ez?

Tovább él az ünnepi vásár

 

A Budapesti Adventi- és Karácsonyi Vásár évtizedek óta a fővárosi adventi időszak fénypontja, amely során évente közel nyolcszázezer látogató válogatott a hazai kézművesek termékeiből. Tavaly a Ryanair légitársaság a budapesti karácsonyi vásárt Európa legjobb ünnepi forgatagai közé választotta, idén azonban a járványhelyzet miatt a karácsonyi vásárokat nem tartják meg a fővárosban. A főváros turisztikai szervezete ezért ezzel a rendhagyó online platformmal segíti a Magyar Kézműves Szövetség mestereit, iparművészeit és kézműveseit az ünnepek előtt.

A Budapest Brand Zrt. kampányának fő célja a kialakult járványhelyzet alatt a hazai tárgyalkotó kultúra támogatása. A kézművesek és a vásárlóközönség összekapcsolása. A kezdeményezésben összesen hat kategóriában, közel ötven alkotó vesz részt.

„A hazai kézműves- és kreatívipar támogatása talán még soha nem volt ennyire fontos, mint most. Komolyan vesszük a koronavírus-járvány következtében kialakult problémákat, ezért a Budapesti karácsony kampányunk során arra kérjük a lakosságot, hogy hazai kézműves alkotóktól, iparművészektől válasszanak ajándékot az idei ünnepekre, ezzel is támogatva őket. Kis ajándék is nagy segítség kézműveseinknek” – emelte ki Faix Csaba a Budapest Brand vezérigazgatója.

A több mint két évtizede működő emblematikus adventi vásáron többnyire a Magyar Kézműves Szövetség tagjai kínáltak egyedi alkotásokat a szakmai zsűri válogatása alapján. „Vásárlóink szeretnek találkozni velünk, és hazavinni egy kis emléket az otthonukba. Idén rendhagyó módon, főleg az online térben várjuk vevőinket, hogy megismerjék a hazai kézműves mesterségeket. Folyamatosan ötletajánlóval jelentkezünk a Magyar Kézműves Szövetség facebook oldalán is, hogy megismerjék a „nagy mesterségeket”, amely nem könnyen tanulható, apáról fiúra szállt örökség. Ne feledjék, a kézművesség az érték!” – emelte ki Szabó Kata, a Magyar Kézműves Szövetség elnöke. 

A budapesti karácsonyi kampány során a Szövetség tagjaival egy kisfilm is készül, melyben kinyílnak a műhelyek és bemutatják a szakma érdekességeit. A videóban bemutatkozik többek között a több generációs 1878 óta működő Kovács Kékfestő családi manufaktúra Panákné Kovács Mária és lányai Annamária és Veronika, majd szintén a nagy múltú K. Nagy György fazekas mutatja be a tradicionális kerámia edények készítésének folyamatait. A bőrdíszműves szakma szépségéről pedig Pankotai Csaba mesél. A Budapesti karácsony honlapján többek között bábkészítővel, a bőr-, fa-, fém-, papír-, üvegműves, keramikus, méhész, textil-, tűzzománc-, szappankészítő és virágkötő, szakmák képviselőivel is találkozhatunk.

A kampány népszerűsítésében az alkotók mellett részt vesz még Mautner Zsófia szakács és gasztroblogger és Bombera Krisztina újságíró is, akik szintén a kézzel készített ajándéktárgyak mellett teszik le a voksukat.